Ventelistepolitik
§ 1 Indskrivning på venteliste
Indskrivning af børn på Børnehaven Floravejs venteliste skal foregå skriftligt.
Et barn kan tidligst indskrives på Børnehaven Floravejs venteliste efter barnets fødsel.
§ 2 Tildeling af plads i institutionen
Tildeling af plads i institutionen administreres efter optagelsestidspunktet på ventelisten, dog vil søskende nyde fortrin. Der fremsendes skriftlig besked om tildeling af plads til barnets forældre senest 1 måned før denne er ledig.
Accept af pladstilbud skal meddeles institutionen – gerne på mail.
§3 Betaling for institutionsplads
Egenbetalingen for en plads i institutionen følger Kolding Kommunes gældende regler og takster for pasning af børn i kommunale børnehaver.
Der ydes søskenderabat/økonomisk friplads i lighed med gældende regler og takster for Kolding Kommune.
§4 Forældre kan opsige institutionsplads
Forældre kan opsige institutionspladsen skriftligt med 2 måneders varsel til udgangen af en måned.
Opsigelse fra institutionens side kan kun finde sted ved restance med egenbetalingen, og i disse situationer med 1 måneds varsel til udgangen af en måned.
Egenbetalingsrestancer udover 1 måned, hvorom der ikke er indgået afdrags- eller henstandsordning, inddrives ved retslig inkasso. Inkassoomkostningerne tillægges restancen. Forinden opsigelsen skal forældrene have modtaget en rykkerskrivelse samt 1 skriftlig meddelelse om påtænkt opsigelse.
§5 Ændringer af ventelistepolitik
Ændringer i institutionens ventelistepolitik kræver tilslutning fra mindst 5 bestyrelsesmedlemmer herunder formanden, og disse offentliggøres på institutionens hjemmeside.
Den ændrede ventelistepolitik skal iagttage Kolding Kommunes godkendelseskriterier og forelægges Kommunen til administrativ godkendelse.
Evt. spørgsmål til ventelisten, kan mailes til